Ei/ Koriander/ Lunch/ Monday till Friday Dish/ Omelet/ Ontbijt/ Quikie/ Shiny morning/ Spinazie/ Tomaat/ Veggie

Egg white Omelet

eggwhite 1 eggwhite 3

eggwhite 2 eggwhite 5 eggwhite 6 eggwhite

Vandaag weer een lekker ontbijt/ lunchgerecht. In Amerika is dit al jaren een hit. Een omelet van eiwit. De meeste calorieën van het ei zitten in het eigeel, dus dit is een super mager omeletje. Ook bezit het ei- eiwit de meeste eiwit voedingswaarde en geen cholesterol. Vandaar dat dit gerecht door sporters ook veel gegeten wordt. Je kunt dus stellen dat alle voordelen in het eiwit zit. Nu zit er in het eigeel wel de meeste smaak en nog wat vitamines en mineralen. Dus je moet wel wat smaak en wat verse groenten toevoegen. Gebruik je fantasie, je kunt hier alles aan toevoegen wat je bij een gewone omelet ook doet. Ik heb hem vandaag gemaakt met spinazie, tomaat, bieslook en koriander.

De flesjes van Two Chicks zijn behalve te leuk om te zien ook erg handig. Je gebruikt ze ook voor proteineshakes, pannekoeken, fritatta, desserts zoals pavlova, tiramisu en merengue. Hou er wel rekening mee dat het 15 eieren zijn en het flesje 7 dagen goed is, dus bedenk voldoende gerechten. Maar als je een weekje wilt lijnen dan past dit ideaal in een slank-weekje. Zo kun je ook heel erg goed een eggwhite-omelet eten binnen de Foodies In Shape challenge.

Wil jij meedoen met een maandje afvallen op een super easy manier? Check dan mijn blog www.foodiesinheels.nl

Print Recipe
Serves: 1 Cooking Time: 10 min

Ingredients

  • handje verse spinazie
  • 2 tasty-tom tomaten
  • wat bieslook
  • wat koriander (of misschien liever peterselie)
  • 1 kop eiwit
  • peper en zout
  • bakspray

Instructions

1

Snij de tomaten in kleine blokjes en hak de spinazie grof.

2

Hak de kruiden fijn en voeg alles samen met het eiwit en zout en roer alles goed door.

3

Ik gebruik voor mijn omeletten altijd een anti-aanbak pannenkoekpannetje. Hier spray je wat olijfolie in en als het warm is giet je het eiermengsel in de pan, bak aan beiden kanten gaar.

4

Als laatste nog wat vers gemalen peper en eventueel een heel klein beetje parmezaanse kaas.

Notes

Een super Light gerecht wat ook nog heel lekker EN makkelijk is!

print

You Might Also Like

Nog geen reacties

Geef een reactie