Foodies In Shape

Foodies In Shape – Dag 14 – Donderdag

Foodies in shape

menu foodies in shape

07.30 – Warm water met vers citroensap van halve citroen
08.00 – Skyr met handje noten
10.00 – appel
12.00 – omelet met spinazie en tomaat – kun je prima in de ochtend maken en meenemen. Bak een hele dunne omelet met groenten en peper en zout.  Smeer als hij klaar is er eventueel nog wat huttenkase op en rol op.
14.00 – Appel
16.00 – andere helft van de avocado in blokjes met wat limoensap en zwarte peper – maak wat extra quinoasalade voor de volgende dag als lunch
18.00 – Heilbot met Quinoa salade 

exercise

Vandaag gaan we verder met onze plank- en squat challenge!!

Een oefening waar je veel spieren mee kweekt is de plank. En dat is wat we iedere dag gaan doen. Je zult zien dat je het snel zult opbouwen, vind je het te moeilijk doe jij het op je eigen tempo. Feit is dat je met de plank je hele core sterker maakt. Je rugspieren, buikspieren, maar ook schouder, benen en billen. De bedoeling is dat je als een plank op je tenen en je ellebogen steunt. Zorgt dat je rug niet te veel gaat krommen maar ook niet inzakt en dat je probeert zoveel mogelijk spieren aan te spannen. Dit gaan we iedere dag doen, steeds iets langer. Totdat jij dadelijk een indrukwekkend lange tijd kan planken. Wil je het jezelf wat moeilijker maken en nog meer je rugspieren trainen kies er dan voor om te steunen op je handen. Hou verder je houding hetzelfde.

Plank-1

Vandaag doen we 1 minuut en 60 seconden, YESSSSS 2 minuten planken, wat een prestatie!!! Zet de timer aan, ga niet tellen, maar focus je op je lichaam, en blijf rustig en regelmatig ademen.

Naast het planken voor versterking van vooral je core gaan we ook de benen en billen aanpakken: we gaan squats doen.

squattillyourdrop1

Pic: Squatgirl.com

Kijk goed naar bovenstaande foto’s hier zie je dat deze dame zo diep zakt tot ze bijna op een stoel kan gaan zitten en hol je rug niet teveel. Doe er vandaag nog een keer 3 x 27. Zie je al verschil in je benen? Zijn ze al wat strakker??

tip of the day

Heb je de smaak te pakken, maar wil je ook na deze maand goed blijven eten en vind je dat lastig zonder hulp? Bel dan Esther van Lijn16. Zij is echt de beste als het om afvallen gaat, ik durf je bij deze garantie te geven dat je afvalt als je naar Esther gaat :-))

print

You Might Also Like

Nog geen reacties

Geef een reactie