Foodies In Shape

Foodies In Shape – Dag 20 – Donderdag

Foodies in shape

menu foodies in shape

07.30 – Warm water met vers citroensap van halve citroen
08.00 – 2 rijstwafels met 20plus smeerkaas
10.00 – kiwi
12.00 – grote bak yoghurt of skyr met verschillene noten, verschillend fruit en hennepzaad
14.00 – snoeptomaatjes
16.00 – gekookt ei
18.00 – Gevulde puntpaprika’s met quinoa en gamba’s – kook wat extra quinoa voor salade voor de volgende dag

exercise

Vandaag gaan we verder met onze plank- en squat challenge!!

Een oefening waar je veel spieren mee kweekt is de plank. En dat is wat we iedere dag gaan doen. Je zult zien dat je het snel zult opbouwen, vind je het te moeilijk doe jij het op je eigen tempo. Feit is dat je met de plank je hele core sterker maakt. Je rugspieren, buikspieren, maar ook schouder, benen en billen. De bedoeling is dat je als een plank op je tenen en je ellebogen steunt. Zorgt dat je rug niet te veel gaat krommen maar ook niet inzakt en dat je probeert zoveel mogelijk spieren aan te spannen. Dit gaan we iedere dag doen, steeds iets langer. Totdat jij dadelijk een indrukwekkend lange tijd kan planken. Wil je het jezelf wat moeilijker maken en nog meer je rugspieren trainen kies er dan voor om te steunen op je handen. Hou verder je houding hetzelfde.

Plank-1

Vandaag doen we nog een keer 2 minuut en 20 seconden planken. Zet de timer aan, ga niet tellen, maar focus je op je lichaam, en blijf rustig en regelmatig ademen.

Naast het planken voor versterking van vooral je core gaan we ook de benen en billen aanpakken: we gaan squats doen.

squattillyourdrop1

Pic: Squatgirl.com

Kijk goed naar bovenstaande foto’s hier zie je dat deze dame zo diep zakt tot ze bijna op een stoel kan gaan zitten en hol je rug niet teveel. Doe er vandaag weer 3 x 38.  

tip of the day

Wat een echte vitamine-bom is is een (groente)juice. Nu zijn er verschillende apparaten op de markt om je sapje te maken en dat kan soms verwarrend zijn. Ik zal het allemaal wat duidelijker maken voor je:

Blender: hiermee maak je smoothies met pulp. Je moet er meestal iets van een vloeistof aan toevoegen want de drank is vaak te dik met alleen groenten/ fruit. Groenten en fruit moet gereinigd worden, dat wil zeggen, schil eraf, eventueel pitten eruit etc. De vloeistof die je erbij kunt doen is bijvoorbeeld: water, groene thee, amandelmelk, kokoswater, sinaasappelsap (let op de suikers) Nadeel hiervan is dus dat je een vezelige structuur overhoudt (hoeft trouwens geen nadeel te zijn als je hier van houdt). Nadeel nummer 2, er komt verhitting kijken bij het blenderen waardoor er voedingstoffen verloren gaan.

Sapcentrifuge: deze scheidt de pulp van het sap. Hierdoor krijg je een mooi glad sapje zonder vezels. Je kunt er bij een aantal types hele stukken fruit in gooien omdat het apparaat de pitten en de andere harde delen voor je verwijderd. Super handig. Nadeel hiervan, is dat er door de hoge druk veel warmte wordt opgewekt. Door deze warmte verdwijnen er voedingstoffen. Hetzelfde verhaal als bij de blender. Ook komt er hier vrij veel zuurstof vrij bij het sap wat oxidatie veroorzaakt bij vitamines. Hierdoor verdwijnt een deel van de werkzame stoffen van de vitamines. En tja, we wilde nu juist gezond.

Slow-juicer: laten we beginnen bij het nadeel: de prijs. Je hebt geen fatsoenlijke slow-juicer onder de 200 euro. En er zijn prachtige geavanceerde slow-juicers van zelf 1.100 euro. Tja, die laatste zijn meer geschikt voor in de sapbar denk ik dan. Er wordt hier een veel lagere snelheid gebruikt bij het persen van de producten, er is hier dus sprake van koude persing. Alle goede, belangrijke stoffen blijven behouden. En wat ook fijn is: ze maken niet zo’n herrie!!!

alpro 3

Healthy green juice this morning!!! Do need some vitamines and a good workout after a fantastic Italian Holiday! #greenjuice #lime #banana #spinach #kiwi #ginger #workout #healthy #food #healthylifestyle #juice

gazpacho asian 4

Nou succes met je keuze! Sowieso geldt: alle drie de methode zijn gezond, de een meer dan de ander. Maar ik gebruik ook nog heel vaak mijn blender. Lekker makkelijk.

En nog een andere opmerking: gebruik vooral groenten, in fruit zit namelijk vrij veel suiker en je krijgt stiekem aardig wat binnen met zo’n sapje. En maak je sap zo groen mogelijk, GROEN IS GEZOND.

print

You Might Also Like

Nog geen reacties

Geef een reactie