Foodies In Shape

Foodies In Shape – dag 23 – Weekend

Foodies in shape

menu foodies in shape

07.30 – Warm water met vers citroensap van halve citroen
08.00 – ontbijtpannekoekjes
10.00 – schuim met een staafmixer wat kokosmelk op en daarbij wat verse ananas: alsof je al op vakantie bent. Niet te veel van de kokosmelk pakken he :-))
12.00 – Omelet met champignons, paprika, verse spinazie en klein beetje parmezaanse kaas
14.00 – kiwi
16.00 – 2 rolletjes kipfilet gevuld met komkommer en 20plus smeerkaas
18.00 – Thai Beef Salad

exercise

Vandaag gaan we verder met onze plank- en squat challenge!!

Een oefening waar je veel spieren mee kweekt is de plank. En dat is wat we iedere dag gaan doen. Je zult zien dat je het snel zult opbouwen, vind je het te moeilijk doe jij het op je eigen tempo. Feit is dat je met de plank je hele core sterker maakt. Je rugspieren, buikspieren, maar ook schouder, benen en billen. De bedoeling is dat je als een plank op je tenen en je ellebogen steunt. Zorgt dat je rug niet te veel gaat krommen maar ook niet inzakt en dat je probeert zoveel mogelijk spieren aan te spannen. Dit gaan we iedere dag doen, steeds iets langer. Totdat jij dadelijk een indrukwekkend lange tijd kan planken. Wil je het jezelf wat moeilijker maken en nog meer je rugspieren trainen kies er dan voor om te steunen op je handen. Hou verder je houding hetzelfde.

Plank-1

Vandaag doen we 2 minuut en 40 seconden planken. Zet de timer aan, ga niet tellen, maar focus je op je lichaam, en blijf rustig en regelmatig ademen.

Naast het planken voor versterking van vooral je core gaan we ook de benen en billen aanpakken: we gaan squats doen.

squattillyourdrop1

Pic: Squatgirl.com

Kijk goed naar bovenstaande foto’s hier zie je dat deze dame zo diep zakt tot ze bijna op een stoel kan gaan zitten en hol je rug niet teveel. Doe er vandaag 3 x 42

tip of the day

Een goede tip en zeker voor in het weekend: vertel mensen dat je aan het “lijnen” bent. Zo hoef je niet steeds lekkere dingen af te slaan, want mensen kunnen rekening met je houden. Mensen zullen zo ook snappen dat je de zoveelste borrel van dat weekend aan je voorbij laat gaan of wat vroeger naar huis gaat.

print

You Might Also Like

Nog geen reacties

Geef een reactie