Foodies In Shape

Foodies In Shape – Dag 26 – Woensdag

Foodies in shape

menu foodies in shape

07.30 – Warm water met vers citroensap van halve citroen
08.00 – 2 crackers met kipfilet en tomaat
10.00 – rijstwafel
12.00 –  1 bakje huttenkase met tomaatjes, bleekselderij, komkommer en radijs. Olijfolie, citroensap, peper en zout door de huttenkase
14.00 – kiwi
16.00 – snoeptomaatjes
18.00 – Asian Gazpacho (maak wat extra voor de volgende dag bij de lunch)

exercise

Vandaag gaan we verder met onze plank- en squat challenge!!

Een oefening waar je veel spieren mee kweekt is de plank. En dat is wat we iedere dag gaan doen. Je zult zien dat je het snel zult opbouwen, vind je het te moeilijk doe jij het op je eigen tempo. Feit is dat je met de plank je hele core sterker maakt. Je rugspieren, buikspieren, maar ook schouder, benen en billen. De bedoeling is dat je als een plank op je tenen en je ellebogen steunt. Zorgt dat je rug niet te veel gaat krommen maar ook niet inzakt en dat je probeert zoveel mogelijk spieren aan te spannen. Dit gaan we iedere dag doen, steeds iets langer. Totdat jij dadelijk een indrukwekkend lange tijd kan planken. Wil je het jezelf wat moeilijker maken en nog meer je rugspieren trainen kies er dan voor om te steunen op je handen. Hou verder je houding hetzelfde.

Plank-1

Vandaag doen we 2 minuut en 60 seconden planken. Zet de timer aan, ga niet tellen, maar focus je op je lichaam, en blijf rustig en regelmatig ademen. EN UUUUUH ZIEN JULLIE DAT WE NU GEWOON 3 MINUTEN AAN HET PLANKEN ZIJN DAMES!!!!!

Naast het planken voor versterking van vooral je core gaan we ook de benen en billen aanpakken: we gaan squats doen.

squattillyourdrop1

Pic: Squatgirl.com

Kijk goed naar bovenstaande foto’s hier zie je dat deze dame zo diep zakt tot ze bijna op een stoel kan gaan zitten en hol je rug niet teveel. Doe er vandaag weer 3 x 45

tip of the day

Maak alsjeblieft een keer de granola die ik je vandaag al ontbijttip heb gegeven. Hier in thuis is het echt een hit. De kinderen en de hubby to be vinden het super lekker, het is gezond en niet moeilijk om te maken. Als ik een lading maak kunnen we er een week van eten met z’n allen. Maak er ook eens de pap van. Je kunt het ook prima als lunch eten en als snack, neem er dan een klein handje van. Super lekker!

print

You Might Also Like

Nog geen reacties

Geef een reactie