Geen categorie

Work That Body Part 2

Ok, tijd voor een update! Ben als een kind zo blij, want: HARD WERK LOONT! Zo bleek maar weer toen ik afgelopen week op de weegschaal kroop en zag dat er 3 kilo af is na 3 weken. YIHAAAAA! Ben echt heel blij. Vetpercentage is flink gezakt en spiermassa is vergroot. Dus ben goed onderweg om mijn doel te behalen. 5 kilo minder onder de kerstboom moet een makkelijk te behalen doel zijn inmiddels.

Er zijn altijd dingen die makkelijk gaan en minder goed gaan in een afvalproces. Meestal vond ik het heel erg lastig om dat sporten consequent vol te houden, maar met een stok achter de deur gaat dit veel beter. Ik ben nu dus 2x per week bij een personal trainer aan het zwoegen en 2x per week bij Instituut Merel. Zeker nu blijkt dat ik af aan het vallen ben, raak ik extra gemotiveerd.

Hierbij wil ik jullie wel even op het hart drukken: afvallen draait voor 80% over het voedsel dat je eet. Je kunt iedere dag wel in de aan de gewichten hangen en trainen voor marathons, als je je voedingskeuzes niet aanpast zul je niet afvallen. Wat ik ook heb geleerd is om naast mijn trainingen te kiezen voor meer eiwitrijke producten. Ik zal heel kort uitleggen waarom dit belangrijk is: na een zware krachttraining ontstaan er allemaal kleine scheurtjes in je spieren. Om deze weer te herstellen heb je aminozuren nodig. Na het eten van eiwitten breekt je lichaam deze voedingsstoffen af tot aminozuren. Deze aminozuren zorgen ervoor dat de scheurtjes herstellen en als je voldoende eiwitten eet zal je spiermassa zelfs toenemen. Een flinke workout is dus een proces van afbreken van je spiermassa door het vervolgens met voldoende eiwitten weer op te bouwen.

OK en WAT moet je dan eten. Vlees en vis daar zitten veel eiwitten in. Maar ook in peulvruchten en eieren natuurlijk. Als je een goede lijst wil zien van producten met eiwitten check dan even: voedingscentrum.

Maar denk naast gerechten hoog in de eiwitten, ook aan gerechten laag in de vetten. Ik eet als ik wil afvallen volgens de methode van lijn16, de meeste van mijn gerechten zijn ook daarop gebaseerd, net als de gehele Foodies in Shape actie.

Gegrilde kip-parmezaan met geroosterde bloemkool.

Bloemkoolcouscous met groentenlinten 

Courgette- aubergine rolletjes

Omdat ik nu echt flink aan het sporten ben, eet ik af en toe ook zeer eiwitrijke producten. Merel verkoopt deze ook in haar webshop. Ik ben als foodie absoluut geen fan van de voorbewerkte producten, maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ze zo nu en dan wel eet als avondmaaltijd als ik die dag heb gesport. Ik kies voor deze producten wanneer ik voor man en kids een koolhydraatrijke maaltijd op tafel zet waar ik zelf niet van mee wil eten.

Ik heb bij Merel de pasta Carbonara gekocht, ik zal je zeggen: geloof dat het 15 jaar geleden is dat ik dat heb gegeten. De originele versie is veel te calorierijk, maar wel lekker. Nou dit product is dat dus ook. Ik neem 1 zakje en heb echt voor de rest van de avond voldoende gegeten. De foodie in mij kan niet laten om het wat op te pimpen, dus ik heb hier een gerechtje voor je: pasta carbonara met gebakken paddestoelen met knoflook en tijm en spinazie. Echt super lekker. Ik ben geen voorstander om dit iedere avond te eten, maar zo met verse groeten eraan toegevoegd is het echt wel een betere voedingskeuze dan friet met kroket.

De pasta maak je in 4 minuten in de magnetron met ongezoete amandelmelk, je maakt de groenten klaar en VOILA! Kun je natuurlijk met allerlei groenten maken.

Overigens kun je morgen nog bij Merel terecht voor haar open deur dagen. Dan kun je zien wat ze allemaal aanbiedt op het gebied van afslanking, versteviging en verzorging.

Voor degene die met me mee doen met de aflankrace: SUCCES en ik hoor altijd heel graag jullie ervaringen en natuurlijk resultaten.

print

You Might Also Like