Foodies In Shape

Foodies in Shape – Dag 3 – Vrijdag

Foodies in shape

menu foodies in shape

07.30 – Warm water met vers citroensap van halve citroen

08.00 – Havermoutpap met amandelmelk en blauwe bessen

10.00 – bakje aardbeien

12.00 – gazpacho asian style Maak dit de avond ervoor, makkelijk en nog lekkerder. Misschien ook meteen wat als voorgerechtje voor vrijdagavond – Let de weekend begin :-))

14.00 – gekookt ei

16.00 – halve banaan met cacoanibs

18.00 – gegrild biefstukje met aubergine-courgette en parmezaanse kaas

exercise

Vandaag gaan we verder met onze plank- en squat challenge!!

Een oefening waar je veel spieren mee kweekt is de plank. En dat is wat we iedere dag gaan doen. Je zult zien dat je het snel zult opbouwen, vind je het te moeilijk doe jij het op je eigen tempo. Feit is dat je met de plank je hele core sterker maakt. Je rugspieren, buikspieren, maar ook schouder, benen en billen. De bedoeling is dat je als een plank op je tenen en je ellebogen steunt. Zorgt dat je rug niet te veel gaat krommen maar ook niet inzakt en dat je probeert zoveel mogelijk spieren aan te spannen. Dit gaan we iedere dag doen, steeds iets langer. Totdat jij dadelijk een indrukwekkend lange tijd kan planken. Wil je het jezelf wat moeilijker maken en nog meer je rugspieren trainen kies er dan voor om te steunen op je handen. Hou verder je houding hetzelfde.

Plank-1

Vandaag doen we  nog een keer 40 seconden, zet de timer aan, ga niet tellen, maar focus je op je lichaam, en blijf rustig en regelmatig ademen.

Naast het planken voor versterking van vooral je core gaan we ook de benen en billen aanpakken: we gaan squats doen.

squattillyourdrop1

Pic: Squatgirl.com

Kijk goed naar bovenstaande foto;s hier zie je dat deze dame zo diep zakt tot ze bijna op een stoel kan gaan zitten en hol je rug niet teveel. Doe er vandaag met 2 x 20

tip of the day

Ik wil graag dat je iedere dag warm water (niet heet) met citroensap drinkt. Het bevorderd je spijsvertering. Citroensap zit boordevol vitamine C, vitamine C geeft je een stralende huid, willen we ook allemaal toch? Citroen bezit heel erg veel vitamines en mineralen, maar geen suikers, dus dit is een stuk fruit met heel veel voordelen.

Wat nog beter zou zij is als je er wat verse gember bij doet, gember stimuleert ook de spijsvertering, je krijgt er energie van, werkt ontstekingsremmend en is cholesterolverlagend. Gember werkt met name goed tegen vetophopingen rond de middel.

Kanttekening: als je de rest van de eetpatroon niet aanpast, kun je gember eten wat je wilt, maar dan heeft het natuurlijk geen nut. In combinatie met de rest van de Foodies In Shape menu’s werkt het heel erg goed. Bovendien vind ik het ook heel erg lekker.

lemons

print

You Might Also Like

Nog geen reacties

Geef een reactie